Moodboard

Grunden till ditt varumärke

Att skapa en moodboard är grunden för hur du kommer att skapa ditt varumärke. Det är också en viktig process som hjälper dig att se att du förverkligar din dröm – att skapa ett företag som står för din personlighet.

När du gör din moodboard skapar du bokstavligt talat en relation med ditt företag, du börjar umgås med en färgkarta – typsnitt som symboliserar dina värden.

Vad en moodboard till hemsida – profilering ska innehålla

  • Färger – fem stycken från mörk till ljusa – om du vill hitta exakta färger använder du colorpick eyecolor. Se video nedan.
  • Typsnitt – tre till fyra stycken – fet stil, brödtext, liten text – rubrik
  • Tanke på vilka ytor som man gillar, tungt, lätt, ljust mörkt, och så vidare
  • Texten ska ge en känsla av vad ditt företag står för, är det snabb service? vill du att man ska känna att man får slappna av hos er? Det påverkar också hur du tänker när du sätter ihop din moodboard.

Med moodboarden ser du om allt hänger ihop, om det passar ihop och blir harmoniskt för klienten så hen kan fokusera på budskapet som du vill ge till andra.

Din moodboard ska vara skapad så att dina idealklienter dras till dina färger och till din stil.

Med rätt Moodboard kommer dina tjänster att sticka ut och det kommer att vara enkelt att göra bokningar på din hemsida/instagram/facebook.

Länk till Canvas – registrera dig och få 30 dagar gratis med PRO funktioner!!

Logga in på Canva på en flik gå sedan ner till länken nedan så kommer du direkt in till min mall som du ser nedanför – så kan du redigera färger, fonter, texten precis som du själv vill.

Din personliga länk till Moodboard-mallen som skapades i videon är HÄR

Se videon hur du kan ta fram exakt färgkod med ColorPick Eyedropper👇🏻👇🏻👇🏻

Din personliga länk till Moodboard-mallen nedan 👇🏻 är HÄR