- Kolla över ditt mindset och att du har satt upp mål som du vill uppnå, tre månader, sex månader 12 månader.
- Har du skrivit ner: Varför, meningen för dig själv och vad du vill att andra ska uppleva?
- Din idealkund – har du sett till att gå med i grupper som inriktar sig till dina köpare? Har du skrivit upp vem som är din idealkund? Allt för att ditt content ska bli så bra som möjligt och inriktat till deras behov.
- Välj rätt plattformar, där du själv känner dig hemma och där du känner dig bekväm med att uttrycka dig. Det är stor skillnad på Facebook och LinkedIn. Välj det forum som passar dig bäst.
- Skapa ett eget bibliotek med inlägg – se till att ha ordning och reda, struktur, vilka inlägg är till nykund, vilka till varm kund, vilka handlar om köp och så vidare.
- Samla på och skriv ner hashtags på ett ställe – så du enkelt kan lägga till rätt hashtags till dina inlägg.
Facebook 2#
Twitter 2#
Instagram upp till 30#
Pinterest 0#
Linkedin 2-4# - Skapa ett schema för vilka dagar och vilka tider du ska publicera, ha ett minimum som du håller dig till.
- Skilj på inlägg och storys. Storys är till för att lära känna dig mer – inlägg är för att förstå ditt företag.
- Följ företag som inspirerar dig och som hjälper dig att höja din kompetens vilket i sin tur kommer att göra att dina egna inlägg får högre och högre kvalitet.
- Svara på kommentarer och meddelanden.
SE TILL ATT VARA MED ANDRA FÖRETAGARE, HA ÖPPNA DAGAR DÄR NI DELAR SKÄRM OCH SAMTIDIGT ARBETAR VAR OCH EN FÖR ATT PLANERA OCH SKAPA MARKNADSFÖRING KORT OCH LÅNGSIKTIGT.
Annonsera
- Det kostar nästan ingenting att annonsera på Instagram och utfallet är stort fortfarande trots att det finns så många konton. Välj inlägg som förklarar vad du gör, som är ett erbjudande och gör det till annons.
GÖR GÖR GÖR
Du har allt material, du har kunskapen, du behöver träna, du behöver kämpa vissa dagar, men nu har du ingen ursäkt – du har grunden här och du kan alltid be mig om hjälp om det är någonting du underar.
Alltså – inga ursäkter alls. 🙂