Att hitta på nya ämnen hela tiden är svårt i början när man ska presentera sig själv på sina sociala kanaler.
Den har flikar längst ner så du kan se hur man kan göra för att bygga upp relationer med de som läser dina inlägg.
Tanken är att allt är uppbyggt ifrån helt nya följare till de som följt dig länge.
Jag har själv gjort nedan innehåll riktat mot LinkedIn men går givetvis att använda på andra plattformar.
Så här är flikarna nedan upplagda:
Synlighet lära känna dig – under den här fliken har du meningar som skapar en relation mellan dig och de som är nya följare, vart femte inlägg på instagram och facebook.
Starta konversation– Här är meningar som hjälper dig att bygga upp samtalston med dina följare där de enkelt kan engagera sig i dina texter.
Skapa leads – Med leads menas potentiell kund – alltså någon som har följt dig ett tag och som börjat få förtroende för dig. Detta är också en person som kan bli potentiell kund.
Göra avslut – När någon är intresserad av din produkt men ännu inte gjort köpet, så får du här hjälp med olika meningar som kan hjälpa dig att göra avslut, hjälpa kunden att ta ett beslut.
Färdiga kunder – Här skriver du ner följare som blivit kunder och som alltså redan har gjort ett köp. Skriv ner vilka som har handlat och hjälp dom att känna sig som VIP kunder när du släpper nästa produkt.